Indsatsplan ved alvorlige ulykker med børn og/eller personale involveret
Indsatsplan ved alvorlige ulykker med børn og/eller personale involveret, januar 2022 |
|
Situation |
Et eller flere børn og/eller voksne er kommet alvorligt til skade, mens de er i skole/institution. |
Alarmering |
St. Merløse Skole: Pia Engel Pedersen 72 36 23 32 Ugerløse Skole: Konst. leder Rie Sørensen, rigso@holb.dk 72 36 41 91 herefter skolernes TR eller AMR alarmeres via telefon eller mail.
Chef for Læring og Trivsel, Karina Møller: 72 36 20 62, kmoll@holb.dk Den stedlige leder eller nærmeste leder (områdeleder/skoleleder/N4-leder) vurderer, om den centrale krisestab skal alarmeres. |
Opgaver |
At stoppe ulykken, hjælpe tilskadekomne og tage hånd om eventuelle vidner til ulykken. |
Handlinger |
Straks
Umiddelbart efter/resten af dagen
Opfølgning
|
Ledelse og organisation |
Den lokale krisestab er:
Herefter skolernes TR eller AMR
herefter skolernes TR eller AMR, ’leder’ indsatsen, evt. indtil Læring og Trivsels centrale krisestab tager over. Den stedlige leder alarmeres: Herefter skolernes TR eller AMR har ansvaret for kommunikation og opfølgning. |
Bemanding og udstyr |
Adgang til førstehjælpskasse og evt. hjertestarter. Se oversigt over hjertestartere på www.hjertestarter.dk Hent hjertestarter-appen Trygfonden Hjertestart til din mobil og få et hurtigt overblik over nærmeste hjerte-starter. |
Kommunikation |
Den stedlige leder alarmeres:
Herefter skolernes TR eller AMR informerer chef for Læring og Trivsel, Karina Møller, snarest muligt samme dag. Eventuel pressehenvendelse håndteres af chef for Læring og Trivsel, i samarbejde med kommunikationsafdelingen |
Kontaktoplysninger |
Alarmcentralen 112 Den stedlige leder:
|
Evt. andre vigtige opmærksomhedspunkter |
|
Oprettelse/revision |
Opdateret af Lærke Christiansson den 2-10-2023 |
Sidst opdateret
02.10.2023
Ansvarlig redaktør